Wij dropshippen NIET!
	  		Wat is dropshipping?
Nadat een klant iets bij de webwinkel heeft besteld, plaatst de webwinkel dezelfde bestelling bij een leverancier. De webwinkel laat het artikel rechtstreeks door de leverancier, meestal uit Azië, naar de consument sturen.
Dropshipping is ontzettend populair bij beginnende webwinkels. Want ze hoeven niet in een assortiment te investeren en lopen geen risico om met producten te blijven zitten. Ze 'vergeten' nog wel eens dat er ook verantwoordelijkheden bij komen kijken. En dat er wetten en regels zijn waar ze zich aan moeten houden.
Volgens de Kamer van Koophandel zijn er in Nederland meer dan 1100 dropshippers actief. De websites lijken erg op elkaar. Ze verkopen vaak kleding, schoenen en allerlei gadgets. Bijna altijd tegen zogenaamd hoge kortingen.
Waar kun je verder op letten voordat je gaat bestellen?
- Veel dropshippers hebben geen telefoonnummer of nemen de telefoon niet op (of het nummer is buiten gebruik).
 - Wij hebben op meerdere pagina´s ons telefoonnummer staan èn een 06 nummer om te Whatsappen! Wij zijn telefonisch bereikbaar tussen 9.00 en 13.00
 - Dropshippers hebben lang niet altijd een (geldig) Kamer van Koophandel-nummer.
 - Wij hebben een geldig KVK nummer namelijk: 83274715
 - Dropshippers hebben lang niet altijd een bezoek- of vestigingsadres op hun website staan. Vermelden ze dat wel? Zoek het adres op via maps.google.nl. Zie je een woning? Dan is het mogelijk een dropshipper.
 - Ons vestigingsadres is aan de minden 36, 7327AW Apeldoorn. Dit is een bedrijfspand op een industrieterrein.
 - Een deel van de website is in het Engels, of de teksten zijn slecht vertaald.
 - Onze website is te lezen in het Nederlands, Engels, Duits en Frans.
 - De producten zijn vaak afgeprijsd, maar blijken vaak veel duurder dan bij de leverancier zelf.
 - Wij hebben af en toe leuke kortingsacties! De prijs is nooit duurder dan de eerdere prijs.
 - Let op de levertijden. Ook als ze zeggen 'vandaag besteld = morgen verzonden'. De webwinkels hebben vaak geen controle op de levertijden. Ze zullen daarom onduidelijke of lange(re) levertijden op hun website vermelden.
 - Wij zeggen; vandaag besteld, morgen in huis!
 - Dropshippers rekenen vaak geen bezorgkosten, waarbij ze je graag laten geloven dat je 'alleen vandaag' geen bezorgkosten hoeft te betalen.
 - Omdat wij de kosten voor het artikel zo laag mogelijk willen houden berekenen wij wel verzendkosten.
 - Dropshippers vermelden meestal geen retouradres. Je moet mailen als je iets wilt terugsturen. Als er een retouradres op de website staat, is het vaak een adres in China of Hong Kong en is het verstopt in de algemene voorwaarden.
 - Ons retouradres staat duidelijk op de retourpagina vermeldt. Dit is hetzelfde adres als ons bezoekadres. Hier liggen al onze artikelen opgeslagen. https://latexwaisttrainer.com/verzenden-en-retourneren-latexwaisttrainer
 - Er wordt geen informatie over de hoogte van de retourkosten gegeven. Dropshippers geven alleen aan dat je de kosten voor het terugsturen zelf moet betalen.
 - De retourkosten zijn bij ons voor de consument zelf. Omdat de klant zelf mag weten voor welke vervoerder hij/zij kiest kunnen wij geen duidelijke uitspraak doen over deze kosten.
 - Dropshippers hebben meestal geen webwinkel-keurmerk zoals Thuiswinkel Waarborg of Webshop Keurmerk.
 - Wij zijn aangesloten bij Webwinkelkeur. Deze stichting beheerd ook onze reviews.
 - De reviews op de websites van dropshippers zelf zijn vaak heel positief terwijl er bijvoorbeeld op Trustpilot veel slechte beoordelingen staan. Bekijk dus reviews op meerdere reviewplatformen.
 - Onze reviews worden verzameld door Webwinkelkeur. Hier staat zowel positieve als negatieve reviews vermeldt.
 
